kohv ja too

10 hetke, mil otsida toitumisnõustaja tuge

Energiat napib, väsimus kipub ligi? Või kogunevad lisakilod ja arst vangutab vereanalüüside tulemusi vaadates pead? Raskustunne ja loidus, kõhumured, jaksu vähenemine… Mõnikord ei märka me, kuidas mitte just kõige parem enesetunne muutub tasapisi harjumuspäraseks… Võid mõelda: „Kas ma varem tundsin end teisiti? Mmm… vist küll. Aga noh, täpselt ei mäleta ja eks vanust ole juba ka natuke juurde tulnud…“

Mida enam koguneb eluaastaid, seda enam kaldutakse arvama, et nii lisakilod kui ka kehvem enesetunne on midagi loomulikku või paratamatut ning isegi kui vanus ei küüni veel 40 aastanigi. Ometi ei ole halb enesetunne midagi, millega peab harjuma ja leppima! Seda saab muuta.

Kuigi toitumisnõustamisest räägitakse enamasti kaalulangetamise või jõu- ja fitnessialade kontekstis, ei ole need tegelikult aga sugugi ainsad teemad, mille puhul toitumisnõustaja tuge vaja on. Vastupidi. Neid hetki, mil tuleks mõelda toitumisnõustajalt professionaalse nõu ja toe saamisele, on sootuks enam ja need puudutavad sootuks suurema osa inimeste igapäevast elukvaliteeti. Pikas perspektiivis ka tervist.

Selleks, et tunneksid aegsasti ära need hetked ja olukorrad, mille puhul võib sulle uue hingamise anda toitumisnõustaja tugi, panin kirja 10 põhjust, miks pöörduda toitumisnõustaja poole:

• tunned, et energiat napib, oled väsinud või loid, olgu füüsiliselt või ka vaimse pingutuse puhul;

• sind vaevavad isud, näksimisvajadus või söömasööstud;

• sul ei teki süües küllastustunnet ja raske on pidada piiri toidu kogustega;

• soovid langetada kaalu või tajud lihtsalt tasapisi koguneda tahtvaid lisakilosid;

• oled läbimas mõnd dieeti, kuid kahtled, kas see viib soovitud tulemusele ega kahjusta sinu tervist, või oled mõne dieedi läbi teinud ning tahad saavutatud tulemust säilitada, toitudes samal ajal ka tervist toetavalt;

• oled märganud normide piire kompavaid näitajaid vereanalüüsides või näitab ohumärke geenitest;

• tunned end kimpus olevat kergemate seedimisvaevustega;

• tahad veenduda, kas sinu igapäevane toitumine toetab keha hormonaalset tasakaalu lapseootuseks valmistumisel või üleminekueas;

• sul on piirangutega menüü, näiteks taimetoitluse või toidutalumatuse tõttu, kuid soovid veenduda, kas saad toidust piisavalt kõiki vajalikke toitaineid, ning tuge menüü rikastamisel.

• tahad lihtsalt veenduda, kas sinu igapäevane toitumine toetab sinu enesetunnet parimal moel või saaksid selle osas enda heaks veel midagi teha.

Kui tunned, et tahaksid täpsemalt teada, kuidas toitumisnõustamine välja võiks näha, uuri lisa tervist toetava toitumisnõustamise lehelt.